2011. február 11., péntek

Füstölt sajttal töltött kifli

Szeretem böngészni a már jól ismert blogokat, hiszen mindig talál az ember kedvére valót. Így jártam én is. A szemem, szám tátva maradt, amikor Tücsök és Bogár honlapján megpillantottam azokat a kockasajttal töltött kifliket. Gyönyörűek voltak, és mivel jómagam, nagyon, de nagyon rég készítettem péksüteményeket, elkapott a gépszíj. Olyannyira, hogy rögtön elhatároztam, ezt meg kel valósítani. Másnap, kockasajt híján, kénytelen voltam az összes sajtot lereszelni, amit csak találtam. Még füstölt sajt is lett lereszelve, de nem bántuk meg, mert így még érdekesebb lett a töltelék. Azért egy kevés krémsajtot is passzíroztam bele, hogy egy kicsit fogja össze a tölteléket, legalább addig, míg ráhalmozom a tésztára. A feltekerés után, meg már senki meg nem mondja, mi is van benne. Mondanom sem kel, hogy ízesítésnek egyik kedvencem is került bele, és ez nem volt más, mint a dúrvára őrölt feketebors és vágott petrezselyemzöld. Persze módjával raktam, mert azért ennek egy könnyű kis pékárunak kell lennie. Nem lehet szélsőséges ízeket ehhez használni, ezért visszafogtam magamat. A kóstolásban már nem annyira. Nagyon finom volt, és már most tudom, hogy rengeteg fajta töltelékkel fogom elkészíteni. De ezt majd később. A tészta receptjét egy nagyon kicsit változtattam, mert 5 dkg liszttel többet raktam bele, hiszen egy picit lágynak éreztem. De lehet, hogy nem kellett volna ennyire félnem.


Hozzávalók:
A tésztához:
55 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 1 ek cukor, 3 dl langyos tej, 1 db tojás, 1 db tojássárgája, 1 ek olívaolaj, só
A lekenéshez: 1db tojásfehérje
A tetjét szórjuk meg szezámmaggal

A töltelékbe, kb: 20-30 dkg reszelt sajt, petrezselyemzöld és durvára őrölt bors került.

Összekeverés, dagasztás, pihentetés, formázás, töltés, újabb pihentetés, lekenés a sütés előtt, sütés 190°C 15', várakozás, és fogyasztás.

És kérek mindenkit, látogassatok el Tücsök és Bogár honlapjára, mert olyan precíz leírást az elkészítéssel kapcsolatban, fotókkal alátámasztva, lépésről lépésre, hogy hogyan is kel ezt az elejétől a végéig elkészíteni, nagyon ritkán láttok. Ezért kedveskéim, foglaljuk imába térben és időben való manifesztálódását, és emeljük fel abba a magasságba, ami csak a Szenteknek jár.
Foodafok
 


7 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Glóriglóri hallelúja... :))) Nagyon szépek lettek a kiflik! Nekem ez az egyik kedvenc kifli tésztám a tölteléknek meg csak a képzelet szabhat határt.

Bianka írta...

Hű nagyon szép formásak lettek

Gál Edith írta...

Nagyon-nagyon guszták!!

Citromhab írta...

Nagyon helyes kis kiflik lettek ezek:-)

Ami írta...

Nagyon guszta! :)

Eszter írta...

Nagyon szépek lettek!

Elisabeth írta...

Kimondottan finomnak és szépnek néznek ki a kiflik, A sajt kocka töltelék ötletes!