2011. február 19., szombat

Túrófánk

Egy végtelenül egyszerű desszertet, süteményt szeretnék bemutatni. Az elkészítése rövidebb ideig tart, mint ahogy ezt a bejegyzést leírom. Viszont olyan jó anyaghányad, hogy egyszerűen lehetetlen ellenállni neki, miután elkészült. Még a díszítéssel sem foglalkoztam, csak ültem és ettem, és ettem. Még jó, hogy rám szóltak és így jutott a többieknek is. Ez a recept keresztanyámtól származik, aki a sajtos masnit, és ezt a túrófánkot tudta nagyon jól készíteni. Érthető, hogy elmentettem. Csak sikert lehet vele elérni. Viszont dukál mellé valami jó kis házi lekvár. Nekem is csak a fotózás után jutott eszembe, hogy miért is nem raktam mellé, hiszen majszoltam én is hozzá a saját készítésű banános rebarbara lekvárt (ez nem annyira illett hozzá), és a szintén saját készítésű bodza lekvárt (na ez ütős volt!). Legalább bemutathattam volna a saját készítésű lekvárjaimat. Legközelebb, majd csak kitalálok valami sütit és akkor, jaj, nektek.


hozzávalók:
0,25 túró
0,25 rétesliszt vagy (0,20 sima liszt + 0,05 búzadara)
3 egész tojás
2 dl tejföl
1 csom. sütőpor (kb: 13 gr)
só, van.cukor

elkészítés:
Az alapanyagokat jól összekeverjük, majd 10 perc pihentetés után, kanál segítségével formázzuk meg, majd bő olajba szaggassuk ki és süssük aranysárgára. Szalvétára vagy papír törlőkendőre tegyük, hogy a fölösleges olajt felszívja. Tálalásnál szórjuk meg vaníliás porcukorral, és ne felejtsünk el hozzáadni, valamilyen lekvárt.

Foodafok
 

10 megjegyzés:

Raindrop írta...

Gyere át légyszíves. :)
Pár fánkot is hozhatsz, túrófánkból sosem elég. :)

Foodafok írta...

Fánkok azonnal készek! Pontos cím?

Kreatív konyha írta...

Ennél jobbkor nem is jöhetett volna ez a recept. Ma lejáró túrót találtam a hűtőben. Ezt fogom kipróbálni!

Bianka írta...

Egyik kedvenc fánk fajtám, egy jó tartalmas leves mellé vagy csak úgy isteni. Bár én más recept alapján készítem, ami nagyon bevált, de ezt is ki fogom próbálni, mert igazán guszta

Ritmus írta...

Ezt a fajta fánkot én is imádom, narancskrémmel szoktam enni, de gondolom a bodza talán még jobban illett mellé!

Kreatív konyha írta...

El is készítettem. Tényleg nagyon finom, és gyors! Estefelé közzéteszem :)
Köszi szépen a receptet!

Elisabeth írta...

Igazán guszta, és finom, könnyünek néz ki.
Igy ahogy találtad, egyszerü porcukorral, nekem igy kinálnám!
Köszi a receptet!

Kreatív konyha írta...

Ha van kedved, nézd meg a túrófánkjaimat :)
vagyis a Te túrófánkjaidat....

Citromhab írta...

Kérlek, nézz be hozzám:-)
http://citromhab.blogspot.com/2011/02/dij.html

pipacs írta...

Imádom! De most ilyesmit nem ehetek. Sajnos. :(