2011. május 9., hétfő

Medvehagyma pesto



Szerencsém volt a medvehagymával, mert kertemben is bőven volt "termés", és munkahelyemen is gondoskodtam arról, hogy igen nagy mennyiségben rakhassak el pestot. Ezek után, amikor csak kedvem támad, máris készíthetek belőle valami finomságot.

1 csokor (kb. 25 levél) medvehagyma levél
4-5 dl olíva olaj
20 dkg pirított napraforgómag vagy szezámmag, vagy mandula
reszelt parmezán
kevés só


Egy serpenyőben megpirítjuk a pestonak való magot. A medvehagymát megmossuk, megszárítjuk, és a megpirított maggal együtt betesszük az aprítógépbe. Ledaráljuk, majd hozzákeverjük a reszelt sajtot, sózzuk. Hozzáöntünk annyi olíva olajt amennyit felvesz, majd ezzel együtt is jól összekeverjük. Üvegekbe tesszük, a tetejére is kerüljön egy kis olívaolaj, hogy teljesen lég mentesítse, majd lefedjük. Hűvös helyen tároljuk.
Foodafok

11 megjegyzés:

São Ribeiro írta...

FICOU COM UMA COR LINDA.
ATÉ APETECE FAZER.
BJS

Felismina írta...

Ficou lindo e deve ser bem gostoso.

bjos

stefy írta...

Passo oggi per la prima volta a trovarti e ti faccio i complimenti.....passa a trovarmi sul mio blog se ti va.......stefy

Erika írta...

Jaj, csak én leszek magyar szöveggel, de tényleg olyan jó ránézni ezekre a színekre! És biztos finom is volt!:)

Judith írta...

una receta muy original! me encantan los pestos. Besitos

Eszter írta...

juuuu, mennyire imádom (még mindig) bárcsak nekem is lehetne egy egész ültetvényem... De jól beraktároztam belőle (remélem) a faígasztóba és szárítottam is.

Bianka írta...

Én is itt vagyok magyarul :)
Fantasztikus zöld szín, csodás ízvilág

Elisabeth írta...

Sajnos nálunk itt nem található a medvehagyma levél. Nem is tudom mi a neve angolul.
Nagyo guszta a pesto, és gyönyörü zöld szine van!

Miriam írta...

Ha! I love ALL kinds of pesto, well done! Miriam@Meatless Meals For Meat Eaters

Foodafok írta...

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást. Thanks for all.

Kedves Elisabeth, a medvehagyma angol neve, ha jól tudom: wild garlic.

Nathalia írta...

Una muy buena receta!
Saludos y buen fin de semana